Nabeschouwing

Gepubliceerd: 01.08.2017
Update: 26.02.2018

Er stond ons een echte roodtrip te wachten.
8 staten hebben we bezocht, iets meer dan 6.000 km gereden.

Qua planning waren we best tevreden. Er zaten enkele lange rijdagen in maar moest ik deze reis opnieuw doen, zou ik daar niets aan veranderen.

Bij Chicago en bij Glacier NP zouden we wel een extra dag gewild hebben.

Verder was het even verschieten om te zien hoeveel volk er tegenwoordig in Yellowstone rondloopt. Toen we het park 6 jaar geleden bezochten, waren we op sommige plaatsen alleen, dat was nu wel even anders. Overigens was Glacier NP ook erg druk.

We hebben weer geweldige natuur gezien en mooie wandelingen gemaakt. Net als voorgaande jaren waren er aangename ontmoetingen, met erg leuke (en soms veel te lange) gesprekken.
Over het weer geen slecht woord eigenlijk. Hier en daar erg warm maar met een dosis gezond verstand is dat ook geen probleem.

Het meest geweldige voor mij was het zien van wolven, voor Sander zijn hike in Glacier NP.

Binnen enkele weken ga ik de cijfertjes nog toevoegen.
Hier alvast één cijfer: 108 halve litertjes water hebben we gekocht en opgedronken. Dit is dus buiten de drank bij de maaltijden.

Eens ik wat bijgewerkt ben, zal ik hoe ik tijd heb de berichten updaten en bijvullen. De berichten komen dan ook in chronologische volgorde. Er zullen ook nog wat verbeteringen en aanvullingen aan het roadbook volgen.

Mijn excuses voor het achterlopen met de verslagen (soms te wijten aan veel te moe, soms door het gebrek aan of bijna onbestaande wifi).
Voor al wie ons volgde, hartelijk bedankt om mee te lezen en om geduld te hebben.


Update 26.02.2018:
Met het schaamrood op de wangen, hier zijn eindelijk de cijfertjes.
In totaal reden we 3746 mijlen (6.028 km)
We gaven  326,07 $ uit aan benzine.
Voor eten, drinken, boodschappen, de was, inkom musea, parkeerkosten kwamen we op een daggemiddelde van 105,04 $. (Dit is dus zonder excursies, kleding, souvenirs.)
Voor de overnachtingen kwamen we uit op een gemiddelde van 135,72 $ per nacht (dit is per kamer, inclusief taksen).

Uiteindelijk is de blog nu helemaal up-to-date !
Er zijn wat foutjes verbeterd, zowel op de blog als in het roadbook.
De aangepaste/verbeterde versie staat op de pagina 'Roadbook'.



Geen opmerkingen: